sobota, 31 sierpnia 2013

podsumowanie

Bloga założyłam w ramach projektu wolontariatu długoterminowego "Wolontariat rozwija wieś" realizowanego z Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na rzecz Stowarzyszenia Rozwoju Sołectwa Łagiewniki Wielkie.

Jednym z zadań w ramach tego projektu było utworzenie nowej ekspozycji Izby Pamięci i Tradycji we wsi Łagiewniki Wielkie. Ekspozycja powstała, ale ja i tak wychodzę z założenia, że warto opowiedzieć coś więcej niż tylko to, że jest w kolejnej wsi kolejna wystawa.

Dlatego udostępniam na blogu wszystkie informacje na temat wsi, jej kultury i historii jakie udało mi się zgromadzić podczas projektu, relację z procesu budowania ekspozycji, oraz inne informacje, które mogą być przydatne nauczycielom edukacji regionalnej, lokalnym regionalistom, pasjonatom lokalnej historii w tym materiały z konferencji, w których wzięłam udział.

Projekt wolontariatu zakończył się 9 lipca 2013 roku. Jednak trudno jest mi zostawić bloga bez zamieszczenia dokumentacji tego, co zrobiliśmy podczas projektu, czego się podczas projektu nauczyłam i dowiedziałam. Kiedy pracowałam nad ekspozycją nie miałam czasu pisać, dodatkowo mało kto dokumentację traktuje równie poważnie jak pracę w terenie (oprócz dokumentalistów oczywiście). Dlatego jeszcze przez jakiś czas będę tu wracać i porządkować materiał na blogu, żeby stanowił on logiczną całość. Proszę więc o wyrozumiałość i cierpliwość i zapraszam do Izby w Łagiewnikach :)
Dorzucać też będę materiały, które spotkam przeszukując dokumenty historyczne z okolicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz